Kettler inversinis stalas

Atvirkštinis stuburo tempimas turi daug privalumų. Nuo sumažėjusio streso bei puikiai atsipalaidavusio kūno iki padidėjusio judrumo bei bendro stuburo lankstumo. Visi šie privalumai padeda išlaikyti sveikesnę nugarą. Toliau trumpai aptarsime keturias pagrindines priežastis, kodėl Tu turėtum kiekvieną dieną alikti atvirkštinį stuburo tempimą žemyn galva, jeigu nori turėti sveiką nugarą.

Priežastis Nr.1: Atsinaujinę tarpslanksteliniai diskai mažina nugaros skausmą

Tarp kiekvieno mūsų stuburo slankstelio yra kempinės tipo tarpslankstelinis diskas, kuris veikia kaip amortizatorius, padėdamas apsaugoti visą kūną nuo įtampos įvairių veiklų metu. Tarpslankstelinis diskas daugiausia yra sudarytas iš vandens. Dienos metu, kuomet sėdime, einame ar užsiimame kita veikla, tarpslanksteliniams diskams tenka spaudžiamoji jėga, kuri palaipsniui išstumia vandenį iš jų. Dėl šios priežasties „suslėgtas“ stuburas ir aplink jį išsidėstę nervai yra lengviau bei greičiau pažeidžiami įvairių traumų.

Stuburo tempimas

Laimei, atvirkštinis stuburo tempimas žemyn galva turi priešingą poveikį tarpslanksteliniams diskams – pašalina tenkantį krūvį bei atnaujina juos, padėdamas pasišalinusiam vandeniui grįžti atgal. Medicininiais tyrimais įrodyta, kad atvirkštinis stuburo tempimas padidina tarpus tarp slankstelių, ženkliai sumažina pastoviai jiems tenkantį spaudimą. Dr. Nachemson atliktas tyrimas padeda lengviau suprasti, kaip atvirkštinis stuburo tempimas pašalina krūvius nuo tarpslankstelinių diskų.

Atliktas mokslinis tyrimas su laisvai atrinktais savanoriais, kuriems chirurginiu būdu buvo į L3  - L4 tarpslankstelinį diską implantuotas slėgio daviklis. Tarpslankstelinio disko viduje susidarantis slėgis žmogui stovint buvo paimtas kaip bazinis ir prilygintas 100 proc. Altliekant slėgio matavimus kitose padėtyse rezultatai buvo lyginami su stovimąja žmogaus padėtimi. Kas buvo įdomiausia, kad viena iš labiausiai tarpslankstelinius diskus gniuždančių ir žalojančių veiklų yra sėdėjimas. Sėdint pilvo ir nugaros raumenys yra atsipalaidavę, todėl krūvis, tenkantis stuburui, ženkliai padidėja. Jeigu dažnai sėdite ne visiškai teisingoje padėtyje, krūvis, tenkantis juosmeninėje dalyje esantiems tarpslanksteliniams diskams padidėja vidutiniškai 250 proc.!

Labiausiai nustebino matavimų rezultatai kūnui esant horizontalioje padėtyje (gulint). Slėgis tarpslanksteliniame diske sumažėja tik 75 proc. lyginant su stovimaja kūno padėtimi ir nenukrenta niekada mažiau nei 25 proc. slėgio jėgos, kuri tenka stuburui žmogui stovint. Ši spaudimo jėga stuburui išlieka gulint todėl, kad jį tvirtai laiko šimtai įvairių raiščių ir raumenų, kurie yra elastingi - tarsi guminės juostos. Šis eksperimentas taip pat parodė, jog norint pašalinti bendrą stuburui tenkantį krūvį iki nulio, reikalinga atvirkštinė tempimo jėga, kuri lygi 60 proc. žmogaus kūno svorio.

Atvirkštinio stuburo tempimo žemyn galva metu, tempimą atliekant apie 60 laipsnių kampu, išgaunama jėga prilygsta 60 proc. kūno masės. Tai vienintelis praktiškas būdas kompensuoti stuburui tenkančias neigiamas apkrovas ir tuo pat metu būti visiškai atsipalaidavus (kybant laikantis rankomis už skersinio nepavyksta išgauti tokio pačio efekto, nes viršutinėje nugaros dalyje atsiranda raumenų įtampa (būtina laikytis), plius kojų svoris, kuris tempia juosmenį žemyn yra gerokai mažesnis nei viršutinės kūno dalies ir išgaunama tempimo jėga nėra pakankama sumažnti slėgio stubure iki nulio.).

Atvirkštinis stuburo tempimas ženkliai pagerina skysčių bei maisto medžiagų absorbaciją į minkštuosius audinius ir tarpslankstelinius diskus, pagerina jų mitybą, skatina atsinaujinimą, pagerina jų smūgių ir krūvių sugeriamumo savybes, lankstumą, sumažina patiriamą skausmą.

Priežastis Nr. 2: Mažiau streso – mažesnis raumenų įsitempimas

Įtampa viso kūno raumenyse, paprastai, atsiranda dėl streso sukelto fiziologinio efekto. Streso sukelta raumenųįtampa reiškia būklę, kuomet kūno raumenynas yra įsitempęs ilgesnį laiko tarpą ir dėl šios įtampos prasideda aktyvi pieno rūgšties gamyba raumenyse, kuri sukelia deginančio skausmo pojūtį.

Atvirkštinis stuburo tempimas švelniai pailgina bei ištempia aplink stuburą esančius raumenis ir minkštuosius audinius, pagerina viso kūno atsipalaidavimą, sumažina skausmą, padidina stuburo lankstumą. Fizioterapeutas L.J. Nosse atliko medicininį tyrimą, kuriame dėmesys buvo skiriamas stuburo dekompresijai (krūvio sumažinimui) esant nuolatinei raumenų įtampai. Tyrimo metu nustatyta, kad raumenų įtampos rodiklis (EMG) sumažėjo 35 proc. per pirmas 10 atvirkštinio tempimo sekundžių, esant tik 25 laipsnių pasvirimo kampui. Buvo pastebėtas ženklus tolimesnis raumenų įtampos rodiklio (EMG) mažėjimas tol, kol tyrime dalyvavę pacientai atliko atvirkštinį stuburo tempimą. Net po grįžimo atgal iš tempimo padėties, raumenų įtampos rodiklis buvo gerokai mažesnis nei prieš tempimo seansą.

Taigi, kodėl atvirkštinis stuburo tempimas padeda sumažinti stresą? Įsitempę raumenys yra mažai pralaidūs, t.y. stabdo laisvą kraujo tekėjimą, taip sukeldami skausmą ar diskomfortą. Švelnus tempimas padeda raumenų skaiduloms tapti labiau elastingoms, leidžia laisvą deguonies prisotinto kraujo tekėjimą, kuris paskatina raumenų atsinaujinimą ir padeda jiems atsigauti po nuolatinės įtampos.

Atvirkštinis stuburo tempimas ne tik padeda pratempti raumenis, bet ir suteikia laiko poilsiui ir atsipalaidavimui. Galvokite apie atvirkštinį stuburo tempimą kaip apie minutės pertraukėlę. Tuo metu giliai kvėpuodami galite puikiai pailsėti nuo įtempto gyvenimo ritmo. Šis atsipalaidavimo laikas paskatina minčių ir proto ramybę, kuri yra labai svarbi norint gyventi be streso. Didelė dalis žmonių, reguliariai atliekantys atvirkštinį stuburo tempimą teigia, kad ženkliai sumažėjęs stresas yra labiausiai jiems patinkantis dalykas.

 Priežastis Nr. 3: Padidėjęs viso kūno lankstumas

Atvirkštinis stuburo tempimas ne tik sumažina nugaros skausmą bet ir padeda pratemti bei atpalaiduotiraumenis ir sąnarius. Kuomet mes sėdime ilgą laiko tarpą darbe, vairuodami, prie kompiuterio ar žiūrėdami televizorių, mūsų raumenys pasidaro sustingę ir įsitempę. Jeigu nepašaliname susikaupusios įtampos, ji pažeidžia kūno raumenų balansą ir ženkliai padidina riziką patirti raumenų traumas. Taip pat pastebimai sumažėja bendras stuburo ir kūno lankstumas, judesių greitis. Siekiant išvengti šio raumenų disbalanso, būtina padidinti kūno lankstumą.

Vienas, iš gero kūno lankstumo teikiamų pranašumų yra padidėjusi judesių amplitudė aplink sąnarius ir kremzlines jungtis. Ribota judesių amplitudė gali sukelti raumenų ar sąnarinių jungčių skausmus, padidinti traumų tikimybę, įtakoti bendrą kūno sveikatą. Minkštieji audiniai, kurie supa sąnarines jungtis, lemia ir jų judesius. Kuomet raumenys sutrumpėja dėl per intensyvaus judėjimo arba kaip tik per mažo fizinio aktyvumo, tai tiesiogiai pablogina sąnarių judesius, sparčiau dėvisi kremzliniai audiniai. Ribota judesių amplitudė aplink sąnarius neigiamai įtakoja kūno galimybes judėti tinkamai, sumažina gebėjimą visiškai išnaudoti pilną raumenyno potencialą bei ženkliai padidina traumų riziką.

Atvirkštinis stuburo tempimas užtikrina visų aplink stuburą ir sąnarines jungtis esančių raumenų bei minkštųjų audinių pratempimą, visišką atpalaidavimą. Vien tik paprastas atvirkštinis tempimas pagerins judesių amplitudę nugaroje ir palengvins pasilenkimą tiek pirmyn, tiek ir atgal. Taip pat atvirkštinio stuburo tempimo metu ant inversinio stalo papildomai galima pratemti pečių juostą bei viršutinę nugaros dalį

Priežastis Nr. 4: Pagerėjusi sąnarių ir sąnarinių jungčių sveikata

Kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, tačiau kuo mažiau judame, tuo mažiau sveiki mūsų sąnariai ir sąnarinės jungtys. Ilgos sėdėjimo valandos darbe arba prieš televizoriaus ekraną padaro mūsų sąnarius sustingusiais bei nelanksčiais. „Sėdimas“ gyvenimo būdas smarkiai trukdo sinovaliniam skysčiui tinkamai sutepti svarbias sąnarines jungtis: kelius, alkūnes ir t.t. Šie sąnariai ir jungtys neturi tiesioginio susiejimo su kraujagyslėmis, kurios užtikrintų gerą mitybą ir tepimo funkcijas. Todėl sąnariams yra labai svarbus judėjimas, kuris tinkamai juos suteptų ir palaikytų sveikais.

Krūvio nuėmimas (dekompresija) nuo sąnarių skatina pakankamą jų tepimą bei tinkamą slėgio palaikymą, kuris paskatina siurbimo jėgas sąnaryje stimuliuoti sinovalinio skysčio patekimą į kremzles. Tinkamai pamaitinta kremzlė geriau sugeria įvairius smūgius bei žymiai mažiau dėvisi. Sąnarinių jungčių mobilizacija, pasitelkiant į pagalbą judėjimą bei tempimą, pagerina sąnario sveikatą, stiprina aplink esančius raisčius ir raumenis. Stiprūs raumenys ir raiščiai tinkamai palaiko sąnarius, kas yra gyvybiškai svarbu norint apsaugoti save nuo traumų.