Ką turite žinoti apie elipsinius treniruoklius?

 

Kol vieni lieja prakaitą sporto salėje ar kiekvieną rytą bėgioja, kiti nusprendžia, kad atėjo laikas įsigyti treniruoklį. Elipsiniai treniruokliai yra vieni populiariausių ir perkamiausių treniruoklių rinkoje, kadangi jie tuo pačiu metu gali treniruoti ir viršutinę, ir apatinę kūno dalį, tinka įvairaus amžiaus, svorio ir fizinio pasirengimo žmonėms. Deja, labai dažnai nutinka taip, kad įsigijus treniruoklį jis netrukus pradeda kaupti dulkes ar tampa drabužių kabykla.

Dažniausiai taip nutinka tuomet, kai išsirenkame treniruoklį, kuris nepateisina mūsų lūkesčių ir keliamų reikalavimų. Dar blogiau, jei apie tai, ko norime iš treniruoklio, susimąstome tik tada, kai jis jau stovi mūsų namuose.

Dalinamės naudingais patarimais, kaip išsirinkti elipsinį treniruoklį, kuris teiktų džiaugsmą ir būtų naudojamas tiesiogine savo paskirtimi.

Elipsiniai treniruokliai – sveikai širdžiai ir dailioms kojoms

Elipsinis treniruoklis – kardio treniruotėms skirtas įrenginys. Treniruočių metu stiprėja širdis ir kraujagyslių sistema, smegenys geriau aprūpinamos deguonimi, todėl padidėja energingumas, lengviau sukoncentruoti dėmesį ir susikaupti.

Elipsinis treniruoklis efektyviai treniruoja didžiuosius sėdmenų raumenis, priekinę ir galinę šlaunų dalį, blauzdų raumenis, krūtinės raumenis bei rankas. Lyginant su kitais kardio treniruokliais, elipsinis treniruoklis apima daugiau skirtingų raumenų grupių, todėl sportą pamėgę žmonės gana dažnai bėgimo takelį ar dviratį iškeičia būtent į elipsinį treniruoklį.

Be to, bėgiojant kietu paviršiumi nugara ir sąnariai patiria didesnį krūvį, o elipsinių treniruoklių pedalų atliekami elipsės formos judesiai šią apkrovą sumažina. Tad elipsiniai treniruokliai yra puikus pasirinkimas ir nemažą antsvorį turintiems žmonėms.

Kitas didelis elipsinių treniruoklių privalumas – jų paprastumas. Norint pradėti naudotis treniruokliu nebūtinos jokios instrukcijos ar specialus pasiruošimas, o ir tikimybė susižeisti yra gana maža. Elipsinio treniruoklio pedalai ir rankenos nurodo, kokia amplitude reikia judėti, valdymo panelė taip pat lengvai suprantama. Dažniausiai tereikia pasirinkti pasipriešinimo lygio nustatymą arba programą, pavyzdžiui, bėgimas kalnuose, bėgimas nelygia trasa ir t.t.

Žinoma, papildomai galima nustatyti treniruotės laiką, norimą sudeginti kalorijų kiekį ir kitas funkcijas. Jei namuose neturite daug vietos, visada galite įsigyti lengvai išardomą treniruoklį, kurį galėsite ištraukti iš sandėliuko ar tamsaus kambarėlio tik tada, kai norėsite pasimankštinti.

Neišvengta ir trūkumų

Ateityje planuojantys bėgti maratoną ar leistis ilgam žygiui į kalnus turėtų žinoti, kad elipsinis treniruoklis neparuošia aukšto lygio treniruotėms, pavyzdžiui, tokioms kaip bėgimas. Jei ilgą laiką sportuojate tik ant elipsinio treniruoklio ir nusprendėte bėgioti lauke, gana greitai pastebėsite, kad tą pradėti daryti lygiai taip pat sunku kaip ir pirmą kartą išbėgusiam žmogui.

Kitas trūkumas – tai monotonija, kuri gali greitai sumažinti norą sportuoti, todėl laisvalaikį reiktų paįvairinti ilgais pasivaikščiojimas lauke, išmėginti jėgos treniruotes ar leistis į žygį dviračiais.

Galiausiai vertėtų paminėti kainą: profesionalūs elipsiniai treniruokliai, kurie stovi sporto salėse, yra gana brangūs, namams skirti treniruokliai pigesni, tačiau reiktų atminti, kad jie dažnai turi svorio apribojimą, todėl prieš perkant treniruoklį reiktų pasidomėti, kokiam maksimaliam naudotojo svoriui jis yra skirtas.

Kaip veikia elipsiniai treniruokliai?

Tiesiog atsistokite ant treniruoklio pedalų, rankomis įsikabinkite į rankenas ir pradėkite minti. Treniruoklis imituoja slidinėjimui būdingus irklavimo judesius. Jokios auštosios matematikos čia tikrai nėra. Jei norite treniruoti tik apatinę kūno dalį, rankas laikykite ant stacionarių rankenų, o jei jau įgudote ir gana lengvai išlaikote pusiausvyrą, į rankas galite pasiimti svarelius ir kilnoti rankas į viršų arba į šonus. Tada rankos patirs didesnį krūvį.

Elipsinio treniruoklio pedalai gali judėti ir pirmyn, ir atgal. Elipsinių treniruoklių tipai Elipsinius treniruoklius galima skirstyti į kelis tipus priklausomai nuo smagračio padėties. Smagratis gali būti sumontuotas treniruoklio priekyje, gale ir per vidurį. Būtent nuo smagračio padėties priklauso elipsinio treniruoklio naudojimo kokybė, skleidžiamas garsas ir komfortas.

Elipsiniai treniruokliai, turintys smagratį gale, yra labai inertiški ir garantuoja maksimalų komfortą. Smagratis treniruoklio priekyje labiau tinka aukštiems bei didelius žingsnius turintiems žmonėms. Elipsiniai treniruokliai, kuriuose smagratis įmontuotas per vidurį, paprastai būna mažesni ir tinkamesni tiems žmonėms, kurių žingsnis yra trumpas.

Šiek tiek apie elipsinių treniruoklių funkcijas

Net ir pats paprasčiausias elipsinis treniruoklis turi galimybę nustatyti norimą greitį, treniruotės laiką, įveikiamą atstumą ir sudeginamas kalorijas. Modernesni treniruokliai turi funkcijas, leidžiančias nustatyti įkalnės ar nelygaus kelio režimą, o tai leidžia padidinti treniruotės efektyvumą, papildomai apkrauti raumenis ir greičiau pasiekti užsibrėžtų tikslų.

Jei treniruokliu naudosis daugiau nei vienas žmogus, specialistai rekomenduoja rinktis tokį treniruoklį, kuris leistų reguliuoti žingsnio ilgį, priešingu atveju aukštesniam žmogui sportuoti bus nepatogu.

Tiesa, reiktų atminti, kad kuo daugiau funkcijų, tuo elipsinis treniruoklis bus brangesnis. Taigi, reiktų apgalvoti, ar tikrai visos papildomos funkcijos jums bus reikalingos.

Jei turite papildomų klausimų, maloniai kviečiame rašyti arba skambinti mums, su malonumu pakonsultuosime ir padėsime išsirinkti tinkamiausią treniruoklį!