Sportas namuose su hanteliais

Rankiniai svarmenys arba hanteliai yra labai svarbi, kone kertinė sporto namuose dalis. Su hanteliais galima atlikti daugybę įvairiausių pratimų, kurie gali būti taikomi kaip jėgos treniruočių, kardio treniruočių ar net apšilimo, dalis. Taip pat yra ir aqua fitneso hanteliai, su kuriais sportuoti reikia vandenyje. Jeigu namuose turite baseiną, sportas namuose su hanteliais gali turėti dvejopą prasmę – įprastą sportavimą salėje ir sportavimą vandenyje. Skorpiono tako internetinėje parduotuvėje galite rasti labai gausų hantelių asortimentą pačiomis patraukliausiomis kainomis.

 

Hantelių rūšys

 

Paprastai hantelius galima skirstyti į dvi rūšis – nustatyto ir keičiamo svorio. Nustatyto svorio hanteliai yra jau paruoštas gaminys, kuriam neišeis pridėti svorio ar jį sumažinti. Tačiau taip pat yra ir hanteliai, kurie yra derinami su papildomais svarmenimis. Uždėjus papildomus svarmenis arba juos keičiant galima koreguoti viso hantelio svorį ir taip paruošti įrangą bet kokiam pratimui. Pvz., apšilimo metu hantelis gali sverti 2kg, o atliekant pratimą, kuomet daromas svarmenų suvedimas krūtinei – pasunkinti iki 10kg. Tačiau dažniau nei rečiau pakanka ir vieno svorio hantelių, kurie idealiai tinka atlikti įvairius pratimus.

Taip pat turėtume paminėti ir aqua (vandens) fitneso hantelius. Šie dažniausiai gaminami iš PE putų ir yra nardinami po vandeniu arba naudojami pačiame paviršiuje. Kadangi putos priešinasi nardinimui ir savaime kyla į paviršių, tai būna puiki treniruotė!

 

Kaip išsirinkti hantelius sportui namuose?

 

Norėdami pasirinkti geriausius hantelius sportui namuose, tikrai turėsite daugybę skirtingų variantų. Pirmasis patarimas, kuriuo norime pasidalinti – nepirkite per sunkių hantelių. Geriausia pasirinkti tokius, su kuriais būtų galima daryti apšilimą. Visuomet galite rasti sudėtingą pratimą, kuriam nereikia daug svorio arba daryti daugiau pakartojimų. Pernelyg sunkūs hanteliai sportui namuose tiesiog nėra tinkami, nes labai greitai prarasite motyvaciją sportuoti, kadangi bus sunku daryti pratimus.

Pradedantiesiems pakaks 2-3 kg sunkumo hantelių (arba net lengvesnių, jeigu darote aerobines, o ne jėgos treniruotes). Pasirinkti visada padės pardavėjai – konsultantai, kurie galės patarti rūpimais klausimais ir išsirinkti būtent tą produktą, kuris tinka labiausiai.

Jeigu sportuojate ir sporto klube, arba, jeigu turite asmeninį trenerį(-ę), galite drąsiai kreiptis patarimo ir į juos. Tikėtina, kad Skorpiono takas parduotuvėje internetu turėsime būtent tokių hantelių, kokių reikia jums!

Pažengusieji jau gali rinktis sunkesnius hantelius arba įsigyti rinkinį, kuriame yra ne tik šio tipo svarmenys, bet ir kitų priedų. Tokiu būdu sportas namuose su hanteliais ir pažengusiems duos didžiausią naudą.

 

Populiariausi pratimai su hanteliais sportuojant namuose

 

Štai sąrašas pratimų su populiariausiais pratimais, kuomet sportuojate su hanteliais namuose:

  1. Svarmenų spaudimas stovint – atsistokite, kojos turi būti pečių plotyje. Abejose rankose laikykite svarmenis – delnais į priekį. Alkūnės, su kūnu turi sudaryti 90 laipsnių kampą (į išorę). Svarmenis spauskite į viršų, iki kol rankos išsitiesia pilnai. Tuomet nuleiskite svarmenis šiek tiek žemiau smakro ir vėl kelkite aukštyn.
  2. Tūpimas su hanteliais – kojų raumenynui lavinti skirtas pratimas. Kojos turi būti pečių plotyje, o kiekvienoje rankoje turi būti po hantelį. Tūpkite ir stenkitės išlaikyti tiesią nugarą. Keliai turi linkti į priekį, o ne į šonus. Hanteliai turi būti kuo arčiau žemės/grindų.
  3. Svarmenų lenkimas prie savęs – pratimas, skirtas bicepsams. Kojos turi būti įprastoje padėtyje (ne per plačiai). Abejose rankose laikykite po hantelį ir nejudindami viršutinės rankų dalies, kelkite hantelius iki pečių lygio. Turi dirbti tik viršutinė rankos dalis (bicepsai). Dėmesį sutelkti rekomenduojama į alkūnes, o vėliau, lėtai nuleisti svarmenis, tačiau kėlimą daryti greitai.