Žiema - pačiūžų metas!

Žiema, žiema, bėk į kiemą!

Nors žiema dar nekvepia už lango, tačiau tai netrukdo mums jau džiaugtis žiemos pramogomis. Vėl pabudusios ledo arenos maloniai kviečia lankytojus įšokti į pačiūžas ir parodyti ko nespėjome pamiršti per saulėtąją vasarą. Tačiau ar žinote tikrąją pačiūžų naudą jūsų kūnui?

              

Dailiai figūrai

Mūsų kūne „miega“ daugybė raumenų, kuriuos prajudinti pakankamai sudėtinga, net jei kas dieną keliaujate į sporto klubą ir atliekate įprastus pratimus. „Tačiau čia mus gelbsti čiuožimas - intensyviai čiuožiant dirba klubai, keliai ir kulkšnys“,– sako Kristin Kunze, sertifikuota čiuožimo trenerė ir Kalagario universiteto Kineziologijos fakulteto čiuožimo programų koordinatorė. „Šiose kūno vietose esančių smulkių raumenų stiprinimas vėliau gelbsti bėgiojant, čiuožiant slidėmis ar net užsiiminėjant joga“,– ji priduria.

Sveikatos stiprinimui

Tokia veikla taip pat gerina koordinaciją ir lavina pusiausvyrą. Čiuožiant puikiai treniruojami kvėpavimo organai, didėja gyvybinis plaučių tūris. Dvi - tris valandas pasitreniravus šaltame ore pagerėja širdies darbas. Taip pat stiprėja jungiamasis raumenų audinys ir formuojasi taisyklinga laikysena. Kaip ir kita fizinė veikla, čiuožimas prisideda prie nervų sistemos stabilumo.

Judrių užsiėmimų atvirame ore metu suaktyvėja organizmo termoreguliaciniai procesai. Kitaip tariant, vyksta grūdinimosi procesas. Žmogus tampa atsparesnis persišaldymams.

Pačiūžos netinka vaikams, turintiems stuburo ir kelių sąnarių traumų. Taip pat tiems mažiesiems, sergantiems chroniškomis kvėpavimo organų ligomis jų paaštrėjimo stadijoje.

Kalorijų deginimas

Tuo tarpu, kalorijų deginimas priklauso nuo čiuožimo greičio. Apie 70 kilogramų sverianti moteris čiuoždama lėtai, mažiau nei keturiolikos kilometrų per valandą greičiu, sudegins beveik keturis šimtus kalorijų. Greitai čiuoždama – daugiau nei šešis šimtus. Čiuožėja K. Kunze priduria, kad čiuožinėjimas lauke kaip treniruotė yra efektyvesnis, nes susiduriama su vėjo pasipriešinimu.

 

                 

Naudingi patarimai

Čiuoždami dėvėkite plonas specialias sportines kojines. Niekuomet nesimaukite dvigubų įprastų kojinių.

Suriškite pačiūžų raištelius tvirtai ir atsistokite. Jūsų kulnas turi būti pačiūžos gale, o jūsų didysis kojos pirštas neturėtų liesti pačiūžos priekio. Kulnas ir kulkšnis turi jaustis tvirtai apspaustas, bet ne pernelyg suveržtas.

Pačiūžos klasifikuojamos pagal įvairius požymius. Gali būti vaikiškos, suaugusiųjų, mėgėjų ir profesionalų. Vos kelintą kartą besistojantys ant ledo ir rinkdamiesi patyrusiems sportininkams skirtas pačiūžas neturėtų bandyti atrodyti geresni, nei yra iš tikrųjų - tai ne tik trukdo čiuožinėjimo įgūdžių lavinimui, bet ir gresia traumomis.

Ledo ritulio ir figūrinės - kita klasifikacijos grupė. Mėgėjams čiuožėjams reikėtų įsigyti būtent pastarąsias.

Dydis - vienas svarbiausių aspektų renkantis pačiūžas. Paplitusi klaidinga nuomonė, jog pačiūža turi būti didesnė, nei įprastai nešiojama avalynė - rinkitės įprastinį dydį. Nesibaiminkite, jog tokiu atveju nepavyks sutalpinti kojos, apmautos vilnone kojine - pastarosios turi būti medvilninės. Per didelės pačiūžos greičiau susidėvi. Su jomis sunkiau išsilaikyti ant ledo. Atsisakykite ydingos praktikos pirkti vaikams pačiūžas „ant išaugimo“. Toks bandymas sutaupyti, dėl patiriamo diskomforto, ne tik gali atbaidyti mažuosius nuo ledo, bet ir lemti rimtas traumas. Išvengiant tokių situacijų labai patogu pirkti mažiesiems reguliuojamo dydžio pačiūžas kurias galite įsigyti  www.skorpionas.lt puslapyje arba užėję į parduotuvę adresu Nemuno g. 79 Panevėžys. Čia rasite ne tik reguliuojamas pačiūžas Jūsų mažyliui, bet ir stilingas pačiūžas sau.